BI stratégia megalkotása

A BI stratégiát mindig a vállalat üzleti stratégiájából vezetjük le. De mit tehetünk, ha a cégnek nincs stratégiája?

Ilyen szinte sosincs. Mindenki jobb akar lenni a tavalyi ömnagánál vagy a versenytársánál, szóval stratégiája mindenkinek van. Legfeljebb annyiban kimerül, hogy idén 10%-kal legyünk jobbak, mint tavaly. 

De mit tehetünk abban az esetben, ha mindez nincs leírva egy bőrkötésű, mindenki által elérhető dokumentumban?

  1. Elkérjük a tavalyi év lezáró/ idei év évindító vezetői prezentációit. Ebben sokszor találunk utalást arra, hogy a cég merre akar menni, és erre már tudjuk alapozni a BI stratégát, ki tudjuk találni, hogy mi BI-osok hogyan járulhatunk hozzá a cél megvalósulásához.
  2. Elkérjük a fő KPI-okat. Ezek is nagyon jól kifejezik a vállalat stratégiai céljait
  3. Megkérdezzük ki, miért kap bónuszt/simogatást/korbácsot. Ezek is remekük kifejezik azt az irányt, ami felé a vállalat tart, és ez is sok segítséget nyújt a BI stratégia megalkotásához.
  4. Megkérdezzük a menedzsmentet, hogy velük szemben milyen elvárásokat támaszt a tulajdonos. Ha elmondják, tudunk nekik segíteni hogy ezek megvalósuljanak.

De a vállalat jelmondataiból, a krédóból, küldetésnyilatkozatból szinte sosem szabad kiindulni, mert ezek rendszerint a bullshit kategóriába tartoznak. „Nálunk az ügyfél az első”, „zöldek akarunk lenni", stb. He-he. Persze. Ezek fontosak, csak épp nem jelennek meg a stratégiában...

De minden más segíthet, ami a vállalat (valódi) céljat tükrözi.

Összefoglalva: A BI stratégiát mindig a vállalat üzleti stratégiájából vezetjük le. Ha ez nincs leírva, akkor megkeressük azokat az anyagokat, intézkedéseket, amelyekből következtethetünk a vállalat stratégiájára, és abból vezetjük le a BI stratégiát.

Kővári Attila - BI projekt

BI & DWH projektvezető képzés

Tudjon meg többet az itt elhangzottakról! Jöjjön el a 2022. szeptember 28.-i BI és adattárház projektvezető képzésre, vagy rendeljen kihelyezett tanfolyamot! Részletek >>

 

Új hozzászólás