Contact Center BI

Hagy dicsekedjek egy kicsit más tollával. Az alábbi videó egy Call Centerre épített önkiszolgáló BI rendszert mutat be, melyet az egyik ügyfelem, a Geomant készített:

Contact Center BI megoldás

(A videó a YouTube-on itt tekinthető meg)

Akit érdekel az önkiszolgáló BI az mindenképpen nézze meg. A videó ugyanis egy olyan önkiszolgáló BI rendszert mutat be, amit nem BI szakember épített fel.

A videó több szempontból is tanulságos:

1. Mint látható, a szakterület is képes önkiszolgáló BI rendszereket összerakni.


Kell hozzá segítség? Kell. Kellett segíteni az elindulásban és kellett hogy ott legyen valaki a háttérben, hogy segítsen, ha kell. E nélkül is ment volna, de valószínűleg lassabban, több vargabetűvel készült volna csak el az eredmény.

2. A szakterület is képes BONYOLULT önkiszolgáló BI rendszert összerakni.

És most a bonyolultságot szeretném hangsúlyozni. A videón bemutatott önkiszolgáló BI rendszer egy Call Center szoftver adataira épül. Bonyolult az üzleti probléma, bonyolult a technikai megvalósítás, sok adat, sok buktató. Nézze meg például a 16. másodperc környékén felbukkanó adatmodellt: Több mint 35 táblát és 80 számított mutatót tartalmaz!

3. Kisvállalati BI.

Hölgyeim és uraim. Ez már nem az Enterprise szegmens. A videón láthatunk egy olyan rendszert amely a középvállalatokat célozza. Mi lesz az eredménye? Majd meglátjuk, de az első fecskék megjelentek.

4. Dobozos BI

A Geomant egy szoftverfejlesztő cég, aki a saját rendszeréhez akar BI megoldást is adni az ügyfeleinek. De milyet adjon? Fejlesszen dobozos BI-t? Integrálja az ad-hoc elemzést saját szoftvereibe? Főleg mi is legyen a tartalma. Jó sok kérdés, amire nagyon nehéz választ adni.

A Geomant elindult a legésszerűbb úton: egy rugalmas modellt kezdet el építeni, mellyel megoldást adnak az ügyfeleik problémájára és közben nézik, elemzik az igényeket. Az idő majd eldönti melyik technológia, milyen ergonómia és milyen mutatók lesznek véglegesek. Addig is van már valami, ami működik, az ügyfelek saját gépükön ki tudják próbálni és órák alatt módosítható, bővíthető. A legjobb, hogy olyan az Excel-PowerPivot kombinációval, mely itt például 4 különböző adatforrásból dolgozik olyan funkciókat is le lehet modellezni, ki lehet próbálni, ami ma még nem érhető el a termékben. Így minimális kockázattal lehet tesztelni jövőbeli funkciókat, és piaci reakciókat.

Mi kellet egy ilyen önkiszolgáló BI rendszer összerakásához?

  • Excel 2013
  • A 3 napos önkiszolgáló BI workshop
  • Néhány nap tanácsadás
  • és sok-sok gondolkodás kísérletezés a tartalomról. Megkérdeztem a Geomant-os fiúkat, hogy hány napot fordítottak rá. A válasz: jó pár éjszakát. De ha most újra kéne kezdeni, akkor néhány napba már beleférne...

Kővári Attila - BI projekt

Önkiszolgáló BI WORKSHOP

Tudjon meg többet az itt elhangzottakról! Jelentkezzen a 2023. december 4-5.-i Excel Power Pivot videókurzusra!  Részletek >>

 

Új hozzászólás