Hogyan motiváljuk a tesztelőket?

Vége a nyári szünetnek, úgyhogy csapjunk a lecsóba.

Adott a következő probléma: A szállító tesztelésre készre jelenti a BI rendszert és átadja a felhasználóknak tesztre. Amitől félünk, és amit szeretnénk elkerülni az az, hogy a rendszert úgy vegyük át, hogy az nincs kitesztelve. Nem akarunk a tesztidőszak lezárulta után rejtett hibákba botlani, nem akarunk a szállítóval éles üzem alatt vitatkozni a hiba természetéről. Azt szeretnénk, hogy a tesztidőszak tárja fel a hibák nagy részét és a szállító javítsa ki azokat még a teljesítési igazolás aláírása előtt.

Ugyanakkor a szállítónak is ugyanez az érdeke. Ő is szeretné, ha a tesztidőszak alatt előkerülne az összes lehetséges hiba. Neki is az az érdeke, hogy hibátlan rendszert adjon át, ő sem akarja a tesztidőszak alatt fel nem tárt hibákat átadás után javítani és még sorolhatnám.

A tesztelés tehát mindkét fél érdeke. A kérdés már csak az, hogy hogyan bírjuk rá az amúgy is elfoglalt felhasználókat arra, hogy rendesen kiteszteljék a BI rendszert?

Felelősség átruházása

Már jóval a tesztek megkezdése előtt jó ha tisztázzuk a tesztelésre kijelölt felhasználókkal, hogy a tesztidőszakban mi lesz a feladatuk, mikor lesz a tesztidőszak és azt is a tudtukra kell adnunk, hogy a tesztjegyzőkönyvet a tesztelés eredményéről alá kell majd írniuk. Ez utóbbi azért fontos, mert szeretnénk nyomatékosítani nekik, hogy a tesztelés felelősségteljes dolog. Olyannyira, hogy azt szeretnénk hogy aláírásukkal hitelesítsék a BI rendszer jóságát.

Jutalom a legjobb tesztelőnek

A másik motivációs eszköz a klasszikus jutalmazó módszer. Jutalom a

  • legtöbbet tesztelő felhasználónak,
  • a legtöbb hibát feltáró felhasználónak,
  • a legtrükkösebb hibát felfedező felhasználónak,

és még sorolhatnám. Nem kell nagy dolgokra gondolni, mert nem az ára a lényeg. Ördöglakat, bűvös kocka, Dilbert könyv, színházjegy, plüss állatka mind-mind megfelelő. De mehetünk árban felfelé is. Dolgoztam olyan cégnek, ahol a legjobb tesztelő egy wellness hétvégét kapott. Megérte?

Számoljunk. Egy wellnes hétvége két főre legyen mondjuk 50 000 Forint + áfa. Egy tanácsadói nap a support keretében legyen mondjuk 100 000 Forint + áfa. Ezek szerint, ha a legjobb tesztelő a tesztidőszak alatt felfedez egy olyan hibát, amit az élesbe állás után fél nap supportal lehetne csak javítani, akkor már megérte. Arról nem is beszélve, hogy a jutalommal bevonhatjuk a szkeptikus felhasználókat előkészítve nekik a terepet az éles BI rendszer napi használatára, növelhetjük a lojalitásukat és még sorolhatnám.

Egyszóval motiváljuk a tesztelőket. Megéri.

Kővári Attila - BI projekt

BI & DWH projektvezető képzés

Tudjon meg többet az itt elhangzottakról! Jöjjön el a 2025. október 16.-i BI és adattárház projektvezető képzésre, vagy rendeljen kihelyezett tanfolyamot! Részletek >>

 

hozzászólás

Kedves Attila! A jutalmazáson túlmenve javaslom motiváció témáában ezt a könyvet: http://www.libri.hu/konyv/motivacio-3-0.html Üdv Attila

Megrendeltem. Köszönöm az infót. Üdv, Attila

Új hozzászólás