Hogyan motiváljuk a tesztelőket?
Vége a nyári szünetnek, úgyhogy csapjunk a lecsóba.
Adott a következő probléma: A szállító tesztelésre készre jelenti a BI rendszert és átadja a felhasználóknak tesztre. Amitől félünk, és amit szeretnénk elkerülni az az, hogy a rendszert úgy vegyük át, hogy az nincs kitesztelve. Nem akarunk a tesztidőszak lezárulta után rejtett hibákba botlani, nem akarunk a szállítóval éles üzem alatt vitatkozni a hiba természetéről. Azt szeretnénk, hogy a tesztidőszak tárja fel a hibák nagy részét és a szállító javítsa ki azokat még a teljesítési igazolás aláírása előtt.
Ugyanakkor a szállítónak is ugyanez az érdeke. Ő is szeretné, ha a tesztidőszak alatt előkerülne az összes lehetséges hiba. Neki is az az érdeke, hogy hibátlan rendszert adjon át, ő sem akarja a tesztidőszak alatt fel nem tárt hibákat átadás után javítani és még sorolhatnám.
A tesztelés tehát mindkét fél érdeke. A kérdés már csak az, hogy hogyan bírjuk rá az amúgy is elfoglalt felhasználókat arra, hogy rendesen kiteszteljék a BI rendszert?
Felelősség átruházása
Már jóval a tesztek megkezdése előtt jó ha tisztázzuk a tesztelésre kijelölt felhasználókkal, hogy a tesztidőszakban mi lesz a feladatuk, mikor lesz a tesztidőszak és azt is a tudtukra kell adnunk, hogy a tesztjegyzőkönyvet a tesztelés eredményéről alá kell majd írniuk. Ez utóbbi azért fontos, mert szeretnénk nyomatékosítani nekik, hogy a tesztelés felelősségteljes dolog. Olyannyira, hogy azt szeretnénk hogy aláírásukkal hitelesítsék a BI rendszer jóságát.
Jutalom a legjobb tesztelőnek
A másik motivációs eszköz a klasszikus jutalmazó módszer. Jutalom a
- legtöbbet tesztelő felhasználónak,
- a legtöbb hibát feltáró felhasználónak,
- a legtrükkösebb hibát felfedező felhasználónak,
és még sorolhatnám. Nem kell nagy dolgokra gondolni, mert nem az ára a lényeg. Ördöglakat, bűvös kocka, Dilbert könyv, színházjegy, plüss állatka mind-mind megfelelő. De mehetünk árban felfelé is. Dolgoztam olyan cégnek, ahol a legjobb tesztelő egy wellness hétvégét kapott. Megérte?
Számoljunk. Egy wellnes hétvége két főre legyen mondjuk 50 000 Forint + áfa. Egy tanácsadói nap a support keretében legyen mondjuk 100 000 Forint + áfa. Ezek szerint, ha a legjobb tesztelő a tesztidőszak alatt felfedez egy olyan hibát, amit az élesbe állás után fél nap supportal lehetne csak javítani, akkor már megérte. Arról nem is beszélve, hogy a jutalommal bevonhatjuk a szkeptikus felhasználókat előkészítve nekik a terepet az éles BI rendszer napi használatára, növelhetjük a lojalitásukat és még sorolhatnám.
Egyszóval motiváljuk a tesztelőket. Megéri.
Kővári Attila - BI projekt
BI & DWH projektvezető képzés
Tudjon meg többet az itt elhangzottakról! Jöjjön el a 2025. október 16.-i BI és adattárház projektvezető képzésre, vagy rendeljen kihelyezett tanfolyamot! Részletek >>
hozzászólás
Attila
cs, 09/01/2011 - 13:46
Permalink
Kedves Attila! A
Kővári Attila
cs, 09/01/2011 - 23:20
Permalink
Könyv
Új hozzászólás