Harcoljunk a Big Data jelenség ellen?
A BI Sales képzésen merült fel a kérdés, hogy mit kezdjünk a Big Data jelenséggel. BI értékesítési szempontból különösen érdekes a téma, hiszen a big data egy olyan hívószóvá vált, amellyé egy kifejezés sem vált a döntéstámogatás világában az elmúlt 15-20 évben. Ma meg lehet szólítani az embereket, döntéshozókat a témával, hiszen mindenki sejti, hogy mi a „big data”: Big is és Data is. És mint ilyen, minden vállalatnak van és minden vállalatnak foglalkoznia kéne vele.
A kérdés, csak az, hogy harcoljunk-e az ellen, hogy a Big Data nem csak annyi, hogy Big, meg Data. Ahogy például harcolunk a lefúrás és az adatbányászat szinonimaként kezelésével. Mert itt harcolunk, és minden érdeklődőnek elmondjuk, hogy azért mert le tudunk fúrni, az nem azt jelenti hogy adatbányászunk.
De amíg az adatbányászatot és a lefúrást csak egy szűk rétegnek kell elmagyarázni, addig a Big Datát egy egész társadalomnak. A Big Data ugyanis minden médiában téma, mindenki hall róla. EU-s szinten dől bele a lé, sorra indítják az egyetemek a Big Data képzéseket, konferenciák, konferenciák hátán és big datával van a tele a sajtó: A big data jövő, az új olaj, a következő nagy durranás...
Egyszóval pezseg az élet a Big Data körül és ez jó. Nagyon jó. A Big Data jelenség farvizén lehet beszélni a döntéstámogatásról, BI-ról, adattárházakról, és a mostani valós, hús vér döntéstámogatási problémáinkról és azok megoldásáról is. Nem csak szűk szakmai körökben, hanem szélesebb körben más területeknek is. Úgyhogy ha nem lesz túl nagy a kiábrándulás a hype ciklus tetején (ahol most járunk kb.) akkor big data a jelenségből sokat profitálhat a döntéstámogatási szakma. Nem csak a BI sales, hanem a szakma is. Leglábbis szerintem.
Kővári Attila - BI projekt
hozzászólás
Levente
h, 12/08/2014 - 11:00
Permalink
Így van, a momentum nem kihasználandó!
Tamas
h, 12/08/2014 - 18:32
Permalink
Egyetértek... Egyszer
Új hozzászólás