Interaktívitás dashboardokon

A hatékony dashboardok tervezési titkát boncolgató cikkben már pedzegettük a témát. Akkor azt beszéltük, hogy a dashboardokat érdemes úgy tervezni, hogy azok kinyomtatva is működjenek.

A dashboardokat ugyanakkor jellemzően nem papíron fogyasztjuk, hanem számítógépen, táblagépen vagy telefonon, ahol - a kinyomtatott lappal ellentétben - lehetőségünk van interaktivitásra. Nagyon nem mindegy ugyanakkor, hogy hogyan használjuk ki az interaktivitás adta lehetőségeket. Interaktivitásra a dashboardokon ugyanis csak akkor van szükség, ha az interaktivitás segít a látottak mélyebb megértésében. Ez megint egy olyan ökölszabály, amely betartásával jelentősen javíthatunk dashboardjaink hatékonyságán.

Mutatok egy rossz példát:

Segítenek a szeletelők a látottak mélyebb megértésében? Nem. Ha a fenti példán a kiugró értékre kattintva magyarázatot kapnánk a kiugrás okára, akkor az interakció segítene a kiugró értékek megértésében. De nem ez történik. A dashboard befogadójának a szeletelőket nyomogatva magának kéne rájönnie, hogy miért ugrik ki annyira az az érték.

Összefoglalva: Interaktivitásra a dashboardokon csak akkor van szükség, ha az segít a látottak mélyebb megismerésében. A szeletelők és a szűrők általában nem segítenek ezért érdemes kerülni őket. Riportokra mehetnek, de a dashboardokon érdemes kerülni őket.

Kővári Attila - BI projekt

Önkiszolgáló BI WORKSHOP

Tudjon meg többet az itt elhangzottakról! Jelentkezzen a 2023. december 4-5.-i Excel Power Pivot videókurzusra!  Részletek >>

 

Új hozzászólás