Otthonában végzett BI rendszerével
Egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy királyság. Ennek a királyságnak volt egy szép, kerek üzleti intelligencia rendszere, ami minden reggel friss, ropogós számokkal volt feltöltve. Még meleg volt, amikor a felhasználók elkezdték használni. Szerették is. A lekérdezések záporoztak és a válaszidők gyorsabbak voltak, mint a gondolat.
Ám éjjel, amikor már mindenki aludt, néha feltűnt egy-két messziről jött mesterember. Kicsit húztak a csavarokon, beolajozták a fogaskereket, és utána állítottak a forrásrendszereknek, hogy másnap minden rendben legyen. Ez így ment már vagy 8 esztendeje csendben, észrevétlenül.
Egyszer csak feltűnt egy új király a horizonton. Körbenézett a királyságban és azt mondta: Ej, ezek a messziről jött mesteremberek fele annyi idő alatt is meg tudják olajozni a csavarokat, hiszen ez nem olyan nagy munka. És különben is. Akkor jönnek, amikor nem is hívjuk őket. Ki érti ezt? Közhírré tétette, hogy mától fogva már pedig úgy lesz, hogy majd ő kihívja a mesterembereket akkor, ha baj van! Nem kell karbantartás! - Mondta
Büszkén újságolta a helytartóknak, hogy így fél év alatt megspórol 600 ezer arany koronát a kincstárnak. Úgyis kijönnek - magyarázta - kell nekik a pénz kalácsra.
A messziről jött mesterek csóválták a fejüket: Uram-királyom! Ha akkor hív minket, amikor baj van, akkor a felhasználók napokig nem fogják tudni körülülni a rendszert. 8 éve állítgatjuk a csavarokat, húzunk utána a forrásrendszereknek, hogy a betöltések folyamatosan menjenek. Higgye el, ezt kevesebb idő alatt nem lehet megcsinálni. De a király hajthatatlan volt.
Teltek múltak a hetek. Először rendben ment minden, majd szép lassan elkezdtek akadozni a betöltések, szét-szétcsúsztak a számok. Már nem a friss, még meleg mutatók várták a felhasználókat reggelente, hanem hideg, fekete hibaüzenetek. Azok meg szikrákat szórtak. Már megint sz*r a rendszer - kiáltozták. Majd szép lassan és visszaültek régi, még kézzel összerakott Excel tábláik elé. Először csak egyvalaki aztán egyre többen követték őket.
A király hívta a messziről jött mestereket, de ők már nem jöttek többet. Ebben már nem akartak részt venni.
Teltek múltak a hónapok, a király továbbállt egy másik királyságba. Újabb királyok érkeztek, újabb mesterek próbálták rendbe rakni az üzleti intelligencia rendszert, de annak kerekei továbbra is csak tehetetlenül nyikorogtak. Senki sem ült már a rendszer mellé. Aztán egyszer egy vak koldus véletlenül kihúzta a falból a dugót, és nem vették észre hogy leállt egy 20 millió aranykoronás üzleti intelligencia rendszer a pincében...
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
A felhasználói bizalom olyan kincs, amit nagyon nehéz megszerezni, és ami felett folyamatosan őrködni kell. Azt nem lehet a tőzsdén megforgatni, a Lovin megfialtatni. Ha eltűnik belőle egy darab, az olyan károkat okoz, amit csak nagyon nehezen lehet helyreállítani. Ügyeljen erre. Ha Ön már király, vagy egyszer király lesz, ne essen ebbe a hibába. Mert ennek a történetnek nem a király, vagy a mesteremberek voltak a vesztesei, hanem a királyság maga.
Kővári Attila - BI projekt
Új hozzászólás