Miért érdekli a szállítókat az önkiszolgáló BI?

Sok szó esett már arról itt a BI projekt blogon, hogy miért érdekli az üzleti oldalt az önkiszolgáló BI. Most csavarjunk egy kicsit a témán és nézzük meg, hogy a szállítókat miért érdekli a téma.

Saját szoftver fölé keresnek BI megoldást

Talán az egyik leggyakoribb motiváció az önkiszolgáló BI megismerésére.

Adott egy szállító, akinek van saját fejlesztésű vállalatirányítási, vagy a valamilyen vállalati folyamatot támogató szoftvere. Kérdés: Hova kerüljön a riporting? A saját fejlesztésű szoftverbe legyen belefejlesztve, vagy oldja meg külsőleg? Adjon BI megoldást az ügyfélnek, vagy maradjon a core kompetenciánknál és csak ajánljon más BI rendszereket a saját fejlesztésű szoftveréhez?

Saját bevezetés fölé keresnek BI megoldást

A szoftverfejlesztőkhöz hasonlóan a rendszerintegrátorok is keresik az önkiszolgáló BI tudást. Ők megoldást akarnak adni az ügyfeleik BI illetve ad-hoc riportálási problémáikra. Ők akarják a megoldást adni, mert ők ismerik legjobban a bevezetett ERP működését és ők ismerik legjobban a vállalat üzleti folyamatait. Tudják, hogy az ERP által szolgáltatott riporting önmagában kevés. Ad-hoc elemzéshez kell valamilyen más BI rendszer, és erre a célra indulásként az önkiszolgáló BI-t jó alternatívának tartják.

Közelebb kerülni az üzleti felhasználókhoz

Az önkiszolgáló BI egy eszköz, amivel közelebb kerülhetnek a szállítók az üzleti felhasználókhoz. Most nincs velük kapcsolat és ezen szeretnének változtatni. Az önkiszolgáló BI lehet az, ami megtöri a jeget és amivel a szállító el tudja magát fogadtatni az üzleti felhasználókkal és ennek eredményeképp egy kicsit közelebb kerülhetnek az ügyfélhez.

Hogyan profitálhat az ügyfél az önkiszolgáló BI-ból

Tudni akarják, hogy miért lehet az önkiszolgáló BI érdekes az ügyfeleknek. Milyen problémáikra lehet megoldás, hol fognak tudni ebből profitálni. Az ügyfelek is és természetesen maga a szállító is. Megj.: ha ez az utóbbi téma érdekli, akkor tudjon róla, hogy a BI sales képzésen egy egész blokk foglalkozik ezzel a témával.

Mire lehet használni a gyakorlatban?

Sok olyan szállító jön az önkiszolgáló BI workshopra, aki a power Pivotot már valamennyire ismeri. Őket az érdekli, hogy mire lehet használni a technológiát gyakorlatban. Őket elsősorban az esettanulmányok, a konkrét, megoldott ügyfélproblémák érdeklik, amiből szerencsére van bőven az önkiszolgáló BI workshopon :-)

Hol a Power Pivot határa?

És végül vannak akik a Power Pivot határát keresik. Őket az érdekli, hogy meddig elég a Power Pivot és mikortól kell szakterületi BI rendszerben vagy adattárházban gondolkodni.

Összefoglalva: Ezek voltak azok az motivációk, amelyeket a szállítók leggyakrabban említenek az önkiszolgáló BI-jal kapcsolatban. Az önkiszolgáló BI elsődleges célpiaca az üzleti felhasználó, de az üzleti felhasználó sokszor nem is tud arról, hogy hol tart ma a technológia, mi mindent tudnak ma már megcsinálni az Excellel. Nagyon sokszor a szállítóké a feladat, hogy ezeket az új lehetőségeket megismertessék az ügyfeleikkel, és az ügyfelek általában hálásak ezért...

Kővári Attila - BI projekt

Önkiszolgáló BI WORKSHOP

Tudjon meg többet az itt elhangzottakról! Jelentkezzen a 2023. december 4-5.-i Excel Power Pivot videókurzusra!  Részletek >>

 

hozzászólás

Kedves Attila, Nagy örömmel olvastam a fenti cikket, szívesen látnék még a nemrég megjelent Dynamics CRM "kiegészítő" Social Listening és BI kapcsolatáról "valamit". Köszönettel,

Szívesen írnék róla, de sajnos nem ismerem :-( Üdv, Attila

Új hozzászólás