Új hozzászólás

Sziasztok, Szerintem sohase mondjunk nemet. Különösen nem a Megrendelőnek. Sohase adjunk azonnali választ. Ezeket a kérdéseket minden esetben meg kell beszélni. Nincs kis módosítás, mert sokszor 2 perc alatt nem lehet átlátni a módosítás minden hatását, másrészt 2 perc alatt az sem fog kiderülni, hogy mire gondol a Megrendelő, mit kér pontosan? A megbeszélést minél szélesebb körűen kezeljük. Vegyenek részt benne a Megrendelő felső-vezetői is csakúgy, mint a Megbízó felső-vezetői. Ez azt jelenti, hogy több körös megbeszélésre, egyeztetésre van szükség. Először legyen technikai-technológiai egyeztetés (vezetők nélkül), pontosan tudjuk, hogy miről van szó, mi kell a megvalósításhoz (pl. specifikáció, plusz infó, stb.) annak mi a ráfordítás igénye (hw, sw, ember, szakértelem, stb.). Fentiek alapján legyen egy lehetséges ütemterve, majd egy pénzügyi terve is a módosításnak. A tervekkel lehet eszkalálni a problémát a vezetők felé, döntsenek ők! Nem ajánlom, hogy ezeket a lépéseket megspóroljuk, mert enélkül belevágni a megvalósításba a projekt sikerét veszélyezteti, és később már senkit nem fog érdekelni, hogy mi a csúszás vagy a sikertelenség oka. Én azt mondom, hogy: - türelem - körültekintés - óvakodni az azonnali ígéretektől - bármennyire is forszírozza a Megrendelő. Azt nem mondhatja, hogy a fenti lépések feleslegesek, ha mégis, akkor írásban kell tőle felszólítást kapni, amit hivatalosan is lehet eszkalálni felsőbb szintekre. Várok más ötletekre, stratégiákra is!