Új hozzászólás

Sziasztok, Hááát ez a BI marketing egy elég nagy terület. Az adattárház projektvezető képzésen egy 20 perces blokk csak ezzel fog foglalkozni. Semmi mással, csak a BI marketinggel. Úgyhogy a téma elég nagy egy komment, vagy egy blogbejegyzés terjedelméhez. De hogy mondjak is valamit: Az egész BI marketing témával kb. 2002-ben kezdtem el foglalkozni. (részben erről szól az első, 2005-ös blogbejegyzés „Hogyan növeljük a BI felhasználók számát” címmel) Akkortájt odajött hozzám egy cég gazdasági igazgatója, hogy jó ez a BI, de hogyan tudnánk egyre több és több felhasználót rászoktatni a használatára. Sok mindennel próbálkoztunk, de az igazi áttörést az jelentette, amikor a legnagyobb BI felhasználó bónuszát a felhasználók számának növekedéséhez kötöttük. Azt vettük észre ugyanis, hogy azért ő a legnagyobb felhasználó, mert mindenki másnak ő szolgáltatja az adatokat. Kézenfekvő volt innentől kezdve rábíztuk, hogy találja ki ő, hogy hogyan tudná rászoktatni a felhasználókat a BI használatára. A pontos számokra már nem emlékszem, de úgy rémlik, hogy 11 hónap alatt megdupláztuk a felhasználók számát és – ami még érdekesebb – megtöbbszöröztük a BI rendszer lekérdezéseinek számát. (az iparági benchmark kb. 4%-os növekedést mutat) Mit csinált hősünk? Elkezdte marketingezni a BI-t. Oktatta, képezte a felhasználókat, és ahelyett, hogy teljesítette volna a kéréseiket, megmutatta, hogy hogyan lehet őket megválaszolni a BI rendszer segítségével. 2002 óta persze sok idő telt el. A web 2.0 sok újdonságot hozott ezen a téren is. (blogok, hírlevelek, stb.) de most éppen egy papíralapú termékkel kísérletezünk (vállalati újság). Ha ez megvalósul, és ha a cég is hozzájárul, akkor írok majd róla egy bejegyzést. (Szerintem hozzá fognak járulni, mert a BI marketingnek nem csak a vállalaton belüli kommunikációban kell működnie, hanem a vállalaton kívüliekben is :-)) Üdv, Attila