Szia,
Mondok pár példát, a teljesség igénye nélkül. Szerencsére itt van minden a fejemben, mert a tegnapelőtti BI és adattárház projektvezető képzésen sokat beszéltünk róla.
Hogyan bírhatjuk rá a felhasználókat, hogy használják/jobban használják az adattárházat vagy üzleti intelligencia rendszert?
1. Elzárjuk a csapot, azaz megtagadjuk az üzleti felhasználók hozzáférését az eddigi információ forrásokhoz. Drasztikus lépés, de jó konvertál :-)
2. Az adattárház manager bónuszát a felhasználók számának növekedéséhez kötjük. Csodákat tesz. (szintén mutattam egy grafikont a tanfolyamon, hogy milyen eredményt hozott ez a lépés amikor bevezettük).
3. Hírlevél. Szintén láttam működni. Ehhez persze olyan tartalom kell ami miatt elolvassák: pl.: Változások (pl bevétel kategóriák megváltozása, …), felhasználói statisztikák, how to tippek, stb…
4. Blog. Erről itt írtam: https://www.biprojekt.hu/blog/A-vallalati-blog-ereje-az-adattarhaz-bevezetesekben.htm
5. Oktatás. Bontsd két részre a felhasználói oktatást: Tarts egy alapozót, majd néhány hét múlva tarts egy haladót is. Sokkal fogékonyabbak az emberek a haladó részre, ha már nem az eszközhasználat alapjaira kell koncentrálniuk és sokkal professzionálisabban lesznek képesek használni a rendszert, mint ha az első napon lenyomtad volna a haladó részt is.
Ezek voltak azok az eszközök, amelyeket már használtam és láttam ahogy működnek. Persze csak akkor, ha jó az adattárház vagy az üzleti intelligencia rendszer. Ha nem, akkor ezek is csak annyit érnek, mint a halottnak a csók.
Üdv, Attila
Kővári Attila
p, 06/12/2009 - 21:07
Permalink
Hogyan tudod rávenni a felhasználót, hogy önszántából...