Új hozzászólás

A megrendelőnek viszonylag kevés lehetősége van annak biztosítására, hogy a szállító tartsa az ütemtervet, de azért vannak eszközei. Ezek egyfelől jogi típusúak, mint például a kötbér vagy a jólteljesítési garancia, amit kapásból érvényesíteni lehet az egyes mérföldkövek elcsúszása esetén. Persze ha ezek nem lettek jól megfogalmazva a szerződés kötésekor, akkor ezekkel az eszközökkel nem igazán tudunk élni. Marad az, hogy megpróbáljuk a szállítót minél jobban kiszolgálni: Folyamatosan böködjük a felhasználókat, hogy tessék tesztelni, tessék időben válaszolni a szállító kérdéseire, kéréseire, stb. Féken tartjuk a felhasználók igényeit, vagy ahogy Ambrus fogalmazta meg helyesen az előző hozzászólásban: menedzseljük az elvárásaikat. IT-s ként pedig biztosítjuk az infrastruktúrát a hatékony munkavégzéshez. Ezek általában segítenek, ha a szállító rendelkezik a szükséges kompetenciával és erőforrással. Ha azonban ez nincs így, akkor a jogi eszközökön kívül nem igazán tudunk máshoz nyúlni. Sajnos.