Mi kell ahhoz, hogy egy cég adatvezérelt lehessen?

A kérdésre sajnos nincs egymondatos válasz A vezetői BI workshopon is egy fél napot szentelünk a kérdés megválaszolására Kelleni fog hozzá adat, (megfelelően előkészítve), egy kiszolgáló csapat, vezetői akarat, kultúraváltás, marketing, éles verseny, piaci változás, … jó sok minden. De ahhoz hogy az egész elindulhasson olyan adatarchitektúrákra lesz szükségünk amelyek megteremtik a lehetőségét az adatvezéreltté válásnak.

Ahogy a kerékpárutak kitermelik a kerékpárosokat úgy termelik majd ki az adatok az adatosokat. És ha mindez nem megy olyan gyorsan ahogy szeretnénk, akkor kell a vezetői intézkedés, kultúraváltás, a kényszerek, a marketing, stb. Minden olyan eszköz, amely kimozdítja az embereket a megszokásaikból, ami tömegesen rászoktatja őket az adatelemzésre. De ez első és legfontosabb, hogy legyen adat. Legyen elérhető egy olyan adatinfrastruktúra, ahonnan elérhetőek az adatok. Hívhatjuk ezt adattárháznak, Data Lake-nek, bárminek. A lényeg hogy legyen. Aztán ha ennek már van egy használható inkrementuma, akkor indulhat a kultúraváltás rögös folyamata, az adatvezérelt vállalat megvalósításának első lépcsője.

Új hozzászólás