Vállalati Big Data stratégiák alapja


Ha ma egy hagyományos (nem az interneten született) nagyvállalat Big Datával akar foglalkozni akkor az első lépés, hogy magas szinten elfogadják és kimondják hogy az adatnak értékteremtő képessége van és mint ilyen, vagyonnak minősül. Persze szavak szintjén mindenhol megjelenik az adat = vagyon axióma, de a tettek szintjén már nem.

Nem könnyű kimondani, tudom. A számvitel sem tud még mit kezdeni az adat vagyonként történő értékelésével. Nincs például olyan sor a mérlegben, hogy adatvagyon. Látjuk hogy gigantikus összegekért kelnek el olyan cégek, amelyeknek nincs is fizikai eszközük, csak egy adatbázisuk. Tudjuk hogy az adatnak van értéke, de még nem tudjuk mekkora, nem tudjuk hogyan értékeljük ezt a vagyont.

Nem könnyű. De ha kimondjuk, ha a stratégia részévé tesszük, hogy az adat vagyonként kezelendő, nyilvántartásáról, őrzéséről, hasznosításáról gondoskodni kell, akkor már nyert ügyünk van: Ezt a stratégia célt már le tudjuk bontani operatív lépésekre, tudjuk mit kell tennünk. De e nélkül állandóan magyaráznunk kell majd minden adatgazdának, hogy az adat nem csak a rendszer alapműködését szolgálhatja, hanem részese lehet egy nagyobb ökoszisztémának is, amelyben más adatokkal dúsítva olyan összefüggések tárhatók fel amely messze túlmutat az adat eredeti lehetőségein…

Elválasztó

Már készül a következő cikk. Kérjen értesítést a megjelenéséről itt.

|

Kővári Attila
2016. november 14.
Címkék:

Szóljon hozzá!

Szabály: Legyen kedves, segítõkész és vállalja a nevét.
A mező tartalma nem nyilvános.
  • A web és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket automatikusan felismeri a rendszer.
ANTI SPAM
A robot regisztrációk elkerülésére.
Image CAPTCHA
Figyeljen a kis és nagybetűk használatára