Tegyünk logót a riportra?


A minap olvastam egy „best practrice" cikket az Excel formázási lehetőségeiről és a cikk írója az írta, hogy tegyünk képet a riportokra. Idézem: Dobjuk fel az unalmas riportokat valamilyen, a témába vágó jópofa képpel.

Én magam nem osztom e nézetet, mert véleményem szerint kerülendő minden olyan grafikai elem, (kép, logó, stb.) amely elvonja a figyelmet a számok mondanivalójától. A riportnak az a feladata, hogy rádöbbentse a riportot olvasót valamire, cselekvésre ösztönözze, stb. De erről már írtam a Művészi szintű adatvizualizációs technikák című cikkben.

Mostanában ugyanakkor sokszor elgondolkodtam rajta, hogy a logónak igenis lehet jó hatása egy riporton. Mindjárt elmagyarázom, hogy miért.

10-15 éve, amikor még olvastam napilapot mindig megnéztem, hogy ki írta a cikket és azokat a cikkeket, amelyek nem voltak aláírva el sem olvastam. Hamarosan kialakult bennem egy kép, hogy mely írók cikkeit kell bizalmatlanul, kétkedve olvasnom és az is, hogy mely írók cikkeit olvashatom hátradőlve, csak a cikk mondanivalójára koncentrálva.

Ugyanezt a bizonytalanságot sokszor megfigyeltem már ügyfeleim arcán is: Honnan jön ez az elemzés? Ki készítette ezt a riportot? Ez melyik bevétel: Az adattárházból jövő, vagy a könyvelési rendszerből jövő?

Jó lenne, ha a riport olvasója egyből, dekódolás nélkül látná, hogy milyen forrásból származik a riport. Nem kéne azon matekolnia, hogy ez vajon milyen bevétel? Ki készítette ezt a riportot? (mert tudja, hogy xy hanyag, nem körültekintő, sokszor rossz következtetést von le, nem látja a lényeget, stb.)

Minden cégnél vannak etalon információszolgáltatók. Olyan emberek, akik kezei közül kikerült riportok megbízhatóbbak, mint akár a forrásrendszerek gyári riportjai. Lehet, hogy jó lenne, ha ezen személyek neve, esteleg valamilyen védjegye rákerülhetne az ad-hoc riportra. Ez megnyugtatná az információ befogadóját, hogy megbízható a forrás nem kell kétkednie az információ helyességéről.

A standard riportok esetében erre természetesen nincsen lehetőség. De ott ezt a bizalomkeltő funkciót elérhetné egy logó is, amely kifejezi, hogy ez a riport az adattárházból jött. Átment annak minden validáló funkcióján. Ez talán lehet ugyanolyan bizalomerősítő, mint az újságíró, vagy riportkészítő neve.

Adattárház logó

Adattárház logó

Arról nem is beszélve, hogy ez egy remek brandépítő eszköz lehetne. És nekünk adattárházzal foglalkozóknak elemi érdekünk, hogy az adattárház egy jó vállalati brand legyen. De ez már egy másik téma. Majd kötetlenebb formában kivesézzük az április 3.-i BI és adattárház projektvezető képzésen.

ÖNKISZOLGÁLÓ BI WORKSHOP

Tudjon meg többet az itt elhangzottakról! Jöjjön el a 2017. szeptember 19.-i Önkiszolgáló BI workshopra. Részletek >>

  

POWER BI WORKSHOP

Tudjon meg többet az itt elhangzottakról! Jöjjön el a 2017. szeptember 5.-i Power BI workshopra. Részletek >>

  

Elválasztó

Már készül a következő cikk. Kérjen értesítést a megjelenéséről itt.

|

1 Hozzászólás

Tegyünk logót a riportra?

Szia Attila!

Én azt szoktam javasolni mindenkinek, hogy a riporton legyen rajta minimálisan egy egyedi riport azonosító (Riport ID), a készítés dátuma, ideje és a riport neve, plusz a céges logó.

De az adattárház ilyen módon "reklámozása" is jó ötlet.

Üdv,

Gábor

Szóljon hozzá!

Szabály: Legyen kedves, segítõkész és vállalja a nevét.
A mező tartalma nem nyilvános.
  • A web és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket automatikusan felismeri a rendszer.
ANTI SPAM
A robot regisztrációk elkerülésére.
Image CAPTCHA
Figyeljen a kis és nagybetűk használatára

POWER BI WORKSHOP

Tudjon meg többet az itt elhangzottakról! Jöjjön el a 2017. szeptember 5.-i Power BI workshopra. Részletek >>