Mi kell ahhoz, hogy egy cég adatvezérelt lehessen?


A kérdésre sajnos nincs egymondatos válasz ☹ A vezetői BI workshopon is egy fél napot szentelünk a kérdés megválaszolására 😊 Kelleni fog hozzá adat, (megfelelően előkészítve), egy kiszolgáló csapat, vezetői akarat, kultúraváltás, marketing, éles verseny, piaci változás, … jó sok minden. De ahhoz hogy az egész elindulhasson olyan adatarchitektúrákra lesz szükségünk amelyek megteremtik a lehetőségét az adatvezéreltté válásnak.

Ahogy a kerékpárutak kitermelik a kerékpárosokat úgy termelik majd ki az adatok az adatosokat. És ha mindez nem megy olyan gyorsan ahogy szeretnénk, akkor kell a vezetői intézkedés, kultúraváltás, a kényszerek, a marketing, stb. Minden olyan eszköz, amely kimozdítja az embereket a megszokásaikból, ami tömegesen rászoktatja őket az adatelemzésre. De ez első és legfontosabb, hogy legyen adat. Legyen elérhető egy olyan adatinfrastruktúra, ahonnan elérhetőek az adatok. Hívhatjuk ezt adattárháznak, Data Lake-nek, bárminek. A lényeg hogy legyen. Aztán ha ennek már van egy használható inkrementuma, akkor indulhat a kultúraváltás rögös folyamata, az adatvezérelt vállalat megvalósításának első lépcsője.

Elválasztó

Már készül a következő cikk. Kérjen értesítést a megjelenéséről itt.

|

Szóljon hozzá!

Szabály: Legyen kedves, segítõkész és vállalja a nevét.
A mező tartalma nem nyilvános.
  • A web és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket automatikusan felismeri a rendszer.
ANTI SPAM
A robot regisztrációk elkerülésére.
Image CAPTCHA
Figyeljen a kis és nagybetűk használatára