Cégünk bemutatása az ajánlati felhívásban


Készülök a tanfolyamra, s ennek kapcsán elővettem a korábbi projektek ajánlati felhívásait. Szeretem őket újra és újra átolvasni, mert mindig lehe belőlük valami újat tanulni. Itt van példának okáért az ajánlati felhívások első pontja, a cégünk bemutatása.

Cégünk bemutatása

Cégünk, az ABC kft. 1999 óta működik... Küldetésünk, hogy minőségi... bla bla bla. Miért is írunk az ajánlati felhívásokban a cégünkről? Hogy tudja a potenciális adattárház szállító, hogy mivel foglalkozunk, hogy mivel keressük a kenyerünket. Plusz még azért, mert nem illik egy ajánlati felhívást rögtön azzal kezdeni, hogy egyből a tárgyra térünk. Vagy talán azért, mert így szoktuk meg, így láttuk mások ajánlati felhívásában is.

Be kell mutatni a cégünket az ajánlati felhívásban? Be bizony. Csak az nem mindegy, hogy hogyan. A cégünk bemutatásának az egyik szerepe tényleg az, hogy a potenciális adattárház szállító lássa kivel is van dolga. Ez az 1.0-ás változat. De ezt a bemutatkozó részt kihasználhatjuk másra is. Olyan dolgokra, amelyekre később az ajánlati felhívásban csak igen korlátozott módon van lehetőségünk. Ez pedig:

Az ajánlatadó lelkesítése

És itt elérkeztünk a cikk kulcs mondanivalójához. A cégünk bemutatásának másik kulcsfeladata az ajánlatadó lelkesítése. Mi a célunk vele? Hogy ajánlatírás közben az járjon a fejében, hogy „meg akarom nyerni a projektet" „Ennek a cégnek én akarom megcsinálni az adattárházát vagy a BI rendszerét" Ne az, hogy „tök jó lenne megnyerni a projektet", hanem az hogy „ezt a projektet nekem kell megnyernem"

A honlap „Rólunk" vagy „cégünk" oldaláról lemásolt bemutatkozások azonban nem fogják elérni ezt a célt. Ha nem olyan szexi cégnek dolgozunk, amelynek neve önmagában eladja magát, akkor bizony nekünk kell kezünkbe venni a dolgot.

Mi lelkesíti az ajánlattevőt?

A tanácsadók/projektvezetők jelentős része (köztük én is :-)) szereti a kihívásokat. Terabájtok, x millió soros táblák, 300 mutató, többezer felhasználó, 42000 riport és még sorolhatnám. Ezek mind olyan dolgok, amelyek lelkesíthetik az ajánlattevőt, de sajnos ezeket nem nagyon szerepeltethetjük a bemutatkozó részben. Mást kell kitalálnunk.

Az emberek szeretnek büszkék lenni arra amit csinálnak. Szeretnek büszkék lenni arra, hogy kiknek dolgoznak. Az xy kft-nek dolgozni nem nagy büszkeség, de az xy kft-nek aki „Magyarország legnagyobb..." vagy benne van a top 10 ...-ben, annak igen.

Hagy meséljek el egy történetet. Történt egyszer, hogy felhívott egy úr egy számomra teljesen ismeretlen nevű kft-től, hogy olvasta a blogomat, [....] és hogy a vevőinek száma 7-ről 9-re emelkedett és ezt nem tudja kezelni a saját eszközeivel, [...] és arra kért, hogy üljünk le beszélni róla. Először megpróbáltam neki elmagyarázni udvariasan, hogy 9 vevőt egy kockás füzetben is nyilván lehet tartani, ehhez nem kell üzleti intelligencia rendszer... Később aztán kiderült, hogy ez a cég egyike a legnagyobb árbevételű hazai cégnek. És a kilenc vevő az Audi, a Phillips, ...

Érzi a különbséget? Ugyanarról a cégről van szó, csak az első esetben semmit sem tudtunk a cégről, míg a másik esetben már igen. És egy jól megírt bemutatkozással pont ezt szeretnénk elérni. Hogy tudjon mesélni valamit az ajánlattevő a cégünkről. Valami különlegeset. Valami olyat, amit büszkén mesélhet majd el a barátainak, ha megkérdik tőle: Kinek dolgozol?

Miért akarjuk lelkesíteni az ajánlattevőt?

Hogy jól átgondolt, minőségi ajánlatot adjon be. Hogy a legjobb embereit állítsa a projektre. Hogy ott legyen benne a tűz, ami olyan energiákat szabadít fel belőle, amire a pénz, vagy az ajánlat megnyerésének puszta sikere nem tenne meg. Ez az ami jó ajánlatokat fog szülni, és ez az amire mindettőnknek szüksége van...

Elválasztó

Közeleg a karácsony, úgyhogy már csak egy dolog maradt hátra: akinek dolgoznia kell még, annak kitartást, aki pedig már letette a lantot annak kellemes készülést kívánok az ünnepekre!

Elválasztó

Már készül a következő cikk. Kérjen értesítést a megjelenéséről itt.

|