BI és adattárház minőségbiztosítás 2. rész: Feladatok a projekt kezdetén


Az előző cikkben megbeszéltük, hogy a minőségbiztosító csak akkor tud jó munkát végezni, ha jól definiáltak az igények (elvárások). Most folytassuk azzal, hogy ezeknek be is kell épülniük az ajánlati felhívásba és a minőségbiztosítónak ezt ellenőriznie is kell. Különös tekintettel a következőkre:

Célok jól megfogalmazottak? Mérhetőek?

Az első feladat a célok ellenőrzése. Vajon jól meg vannak fogalmazva az adattárház bevezetés céljai? Vajon mérhetőek ezek a célok? Vissza fogjuk tudni mérni átadásakor, hogy az adattárház bevezetés elérte a céljait?

Scope jól körül van határolva?

Egyértelműen meg van fogalmazva az adattárház projekt terjedelme? Pontosan tudjuk, hogy a szállítótól hány riportot, milyen forrásrendszerek és témák feldolgozását várjuk? Tudjuk kiket kell majd leinterjúzni, kik azok akik tolmácsolni tudják a szervezeti/szakterületi igényeket a szállítónak? Definiáltak, hogy milyen feladatokat kell elvégeznie a szállítónak és milyenek maradnak a szervezetre? Tudjuk milyen adatkörrel fogunk kezdeni, mi tartozik az első fázis terjedelmébe, melyek azok a területek amik csak projekt későbbi fázisában lesznek lefedve BI rendszerrel vagy adattárházzal?

Igények összhangban vannak az ajánlati felhívással?

Gyakori probléma, hogy az ajánlati felhívást az IT készíti és ők minden igyekezetük ellenére nem arra helyezik a hangsúlyt, amire a szervezet/szakterület helyezné. Láthattuk az előző cikkben, hogy az IT és a szervezet/szakterületek igényei mások a bevezetendő rendszerrel szemben és amíg az IT igények általában jól meg vannak fogalmazva az ajánlati felhívásokban, addig a tulajdonosi/ szakterületi igényekről ez nem minden esetben mondható el.

Legjobb ha az ajánlati felhívást validáltatjuk a szakterülettel, és rákérdezünk hogy tényleg ezt akarjátok? Tényleg azok a technikai dolgok a fontosak, amelyek megjelentek az ajánlati felhívásban? Megjelennek az ajánlati felhívásban a Ti elvárásaitok? Nektek kell majd átvenni az adattárházat, úgyhogy ilyen szemüvegen keresztül nézzétek meg légyszi, hogy megfelel-e az ajánlati felhívás annak amit kapni szeretnétek.

Exit kritériumok meg vannak fogalmazva?

Mikor fogjuk átvenni az adattárházat? Milyen feltételeknek kell teljesülnie ahhoz, hogy átvegyük? Hány napig kell futnia a betöltésnek probléma nélkül az átvételhez? Milyen válaszidőkkel kell válaszolnia az adattárháznak? Mekkora eltéréseket engedünk meg a forrásrendszerből számolt mutatók és az adattárházból számolt mutatók között? Mikor kell elfogadnia a teljesítést a felhasználóknak? Vagy másképp fogalmazva meddig tagadhatja meg a felhasználó az adattárház átvételét és mikor érjük el azokat a határértékeket, amikor már át kell vennie?

Összefoglalva: A minőségbiztosító feladata a fentiek megvizsgálásán túl a kockázatok feltárása és kommunikálása, valamint az előkészítési fázis eredménytermékeinek minőségbiztosítása. A legfontosabb, hogy a fentiekkel ne legyen gond. Ha ez a 4 dolog (Célok, scope, ajánlati felhívás, exit kritériumok) rendben vannak, akkor minőségbiztosítási szempontból a projekt fő méregfogait kihúztuk.

Kapcsolódó cikkek:

Elválasztó

Már készül a következő cikk. Kérjen értesítést a megjelenéséről itt.

|

Szóljon hozzá!

Szabály: Legyen kedves, segítõkész és vállalja a nevét.
A mező tartalma nem nyilvános.
  • A web és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket automatikusan felismeri a rendszer.
ANTI SPAM
A robot regisztrációk elkerülésére.
Image CAPTCHA
Figyeljen a kis és nagybetűk használatára