BI sales képzés - BI képzés értékesítőknek

BI képzés értékesítőknek és az értékesítési folyamatban részt vevő tanácsadóknak, mérnököknek


Kinek szól a BI sales képzés?

A BI sales képzés olyan értékesítőknek szól, akik nyitni akarnak az üzleti intelligencia (BI) felé.

Mindemellett a BI sales képzés olyan mérnököknek is szól, akik érdekeltek a BI értékesítésében. A hazai cégekben sokszor egy személy több sapkát is visel, és a mérnöknek is kell értékesítenie vagy részt kell venni az értékesítési folyamatokban, így nekik is tudniuk kell mik lesznek a „blockerek”, milyen fájdalmai vannak az ügyfélnek, hogyan kell olyan benyomást kelteni már rögtön az elején, hogy végighallgassák őket. Még akkor is, ha csak az értékesítés támogatása a feladatuk.

A BI sales képzés tehát tanácsadó, rendszerintegrátor, szoftverfejlesztő, stb. cégek értékesítőinek és mérnökeinek szól. Olyan emberek akik így vagy úgy, de részt vesznek az értékesítési folyamatban. Kezdve az első bemutatótól egészen az ajánlat elkészítéséig.

Miben különleges a BI sales képzés.

Nincs ma Magyarországon olyan BI képzés, amely kifejezetten az értékesítőknek szólna. Sőt! Nem csak Magyarországon nincs ilyen képzés, de külföldön sem.

Ha ma egy értékesítő meg akar ismerkedni a BI-jal, akkor gyakorlatilag a fejlesztőknek szóló technikai tréningek és a BI gyártók „vakulj világ” demói közül választhat. De ezekből nem kap olyan kérdésekre választ, mint a:

  • Hogyan, hol találom meg a potenciális ügyfeleket? Milyen jellemzői vannak azoknak a cégeknek akik BI-t vásárolnak? Hol vannak a „könnyen elérhető gyümölcsök”
  • Az egyes területeknek mik a fő üzenetek? Mi a fő üzenet a vezetőknek, a kontrollingnak, az IT-nak? Mik az addicionális sales érvek? Mik a hívószavak?
  • Mekkora üzletről beszélünk? Mennyit lehet a BI-jal keresni?
  • Mik az igényei a tipikus ügyfeleknek? Milyen problémákra keresnek megoldást?
  • Hogyan ismerhető fel az ügyfél igénye a BI-ra?
  • Hogyan lehet már rögtön úgy fellépni, hogy az üzleti felhasználók is végighallgassanak?
  • Melyik termékkel meddig lehet elmenni és hol vannak a határok? Magyarországon minek van létjogosultsága és minek nincs?

Tervezett tematika

  1. Hogy néz ki az MS BI? Rögtön az elején egy élő bemutató-oktatással kezdünk, ahol valós üzleti problémákat oldunk majd meg közösen. E két órás bemutató-oktatás alatt nem fogunk tudni tapasztalt BI szakértőt faragni a résztvevőkből, de elég lesz ahhoz hogy lássák mi mindent lehet ma csinálni BI címszó alatt.
  2. Üzleti intelligencia (BI). Ebben a rövid blokkban megbeszéljük, hogy mi tartozik az üzleti intelligencia témakörébe, hol vannak a határok, miért fontos a vállalatok számára és mik azok a valós okok, amelyek miatt a hazai vállalatok BI bevezetésbe kezdenek (Mi a valódi motiváció a BI rendszerek bevezetése mögött)
  3. Milyen és mekkora cégek igénylik a BI-t? Hol kezdődik a fizetőképes kereslet? Hol vannak az alacsonyan lógó gyümölcsök? Milyen piaci szegmensekben erős a Microsoft BI? Mit mond a piac a Microsoft BI-ról? Az államigazgatás és a versenyszféra eltérő viselkedése, motivációi BI projektek esetén, mik a sikeres projekt feltételei?
  4. Hogyan épül fel egy BI projekt? Milyen fázisokból áll egy BI projekt, mik a leszállítandók, milyenek az egyes szakaszok átfutási idői.
  5. A sales BI prezentációról. Miről és hogyan kell beszélni ahhoz, hogy az üzleti felhasználók tapsoljanak, mik a BI sales prezentációk tipikus hibái, mire kell figyelni nagyon ahhoz, hogy a résztvevők azonosulni tudjanak az értékesítővel?
  6. Felkészülés az ajánlattételre. Milyen információkra lesz szükségünk ahhoz, hogy ajánlatot tudjunk adni? Hogyan határozzuk meg a scope-ot, ha a kiíró ezt nem tette meg? Hogyan mérjük fel rövid idő alatt az üzleti igényeket és a forrásrendszereket ahhoz, jó ajánlatot tudjunk adni? Milyen kockázatokkal kel számolni az ajánlatadás előtt? Egyáltalán adjunk-e ajánlatot?
  7. Ajánlatírás és a nyertes ajánlatok titkai. Bújjon bele az ügyfelek fejébe! Ők hogyan értékelnek ki egy BI ajánlatot? Mit keresnek az ajánlatban? Hogyan adják el házon belül a győztes szállítót?

Miért aktuális a téma?

Az utóbbi években nagyon megváltoztak a vásárlási szokások. Amikor először kaptam mindenfajta előzetes kapcsolatfelvétel nélkül „ezennel felkérem ajánlattételre” című levelet, azt hittem, hogy valaki ugrat. Pedig nem. Ma már a beszerzési döntések jelentős része úgy születik, hogy a vevő nem is, vagy csak a döntés előtt az utolsó pillanatban találkozik a szállítóval. Egy ilyen világban már nem működnek a hagyományos értékesítési modellek.

Az oktatóról

Az oktató én leszek. (Kővári Attila) Ha még nem találkoztunk, akkor a talán a legfontosabb amit tudnia kell rólam az az, hogy eddig több mint hazai 100 ügyfelemnek segítettem már valamilyen BI probléma megoldásában.

Attila, te nem is vagy értékesítő

Ez így igaz. Nem vagyok értékesítő, és önt sem fogom tudni megtanítani értékesíteni. Az én feladatom az lesz, hogy bevezessem a BI piacra. Bemutassam a BI piacot, ismertessem annak sajátosságait. Nagyon sokat dolgoztam/dolgozom ügyféloldalon. Látom hogyan adnak el házon belül egy ajánlatot/szállítót és látom azt is, hogy mi az ami működik, mi az amit nem. Látom, hogy mit utálnak a BI szakmában, ismerem a kifogásaikat és a döntési mechanizmusaikat.

Értékesíteni nem fogom tudni megtanítani, de ha Ön értékesítő, vagy részt vesz az értékesítési folyamatban és lát fantáziát a BI piacban, akkor érdemes eljönnie a képzésre, mert itt megismerheti a BI piac sajátosságait.

Miért képeznéd a konkurenciát?

Elég régóta képzem a konkurenciát :-) Sőt! Már az első ügyfelem is szállító volt. Úgyhogy nem most kezdem el képezni a konkurenciát :-) Elég csak megnézni a referenciáimat :-)

De vissza az eredeti kérdésre: Miért képzem a konkurenciát?

Az embernek van küldetése. Valami, ami miatt felkel és teljes erővel elkezdi tolni a szekeret. És ez nem a pénz. A pénz fontos az életpálya kezdetén, de aztán kell valami más, ami miatt érdemes tiszta erővel tolni azt a szekeret. Nekem ez a hajtóerő az, hogy egyre több és egyre jobb döntéstámogató rendszerek épüljenek. Olyanok, amelyek örömet szereznek a használóinak, és amelyekkel saját sikereiket gyarapíthatják.

Csakhogy ahhoz, hogy egyre több helyre eljussanak a döntéstámogató rendszerek én egyedül kevés vagyok. Ezért szeretnék segíteni az értékesítőknek, hogy ők egyre több és több helyre jutassák el a döntéstámogatás igéjét és ezen keresztül egyre sikeresebbek legyenek a hazai vállalatok.

Időpont, helyszín

A BI sales képzés várható időpontja:

A tantermi képzés már lement, a BI Sales képzés csak kihelyezett formában érhető el. További részletek >>

Helyszín: Aranytíz (1051 Budapest, Arany János utca 10).

Mit vihet haza a BI sales képzésről?

A résztvevők megkapják elektronikus formában a BI sales képzés prezentációit, és mindazon segédfájlokat, amelyeket az oktatás során használunk.

Exkluzív BI sales képzés csak Önnek

Ha 3-nál többen jönnének a cégtől; ha nem jó az időpont; vagy ha exkluzív, csak önnek szóló képzést szeretne ahol nincs ott a konkurencia és nem a konkurencia előtt kell feltennie a kérdéseket, megvitatnunk ötleteit, akkor kérjen egy elsőbbségi, csak Önöknek szóló BI sales képzést.

Megnézem az Exkluzív BI sales képzést >>